::..Apa salahnyA..::

Advertisement
sumber:Google

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Kita adalah makhluk ciptaan Allah yang paling sempurna..bersyukur kerana Allah jadikan kita manusia..insan..ada akal fikiran..dalam masa yang sama sebuku darah juga Allah sertakan pada kita..``hati``..kenapa simboliknya berbentuk ``love``..kerana pada hati itu Allah isikan dengan pelbagai rasa…kasih,sayang,cinta,marah,sedih dan dot..dot..dot..hai  budak tadika pun dah pandai ber``love-love`` bagai..ececeh..pakai selipar pun kadang-kadang terbalik lagi anak oii..kencing malam tak usah cakap..hehe..tapi itulah fitrahnya kita..

Setiap daripada kita berusaha untuk menjadi kuat..dan tabah..dalam konteks dalaman..apa??kuat makan..kuat menangis..hehe..bukan..bukan..sedalam mana pun kita semai benih kekuatan dan ketabahan itu..kadangkala ia seakan longgar dek di hakis ombak dugaan  dan taufan bisikan syaitan iblis ..kadangkala kita tewas setewas-tewasnya..dan sekali sekala kita bak hero dan heroin kerana berjaya tepis jauh-jauh segala hasutan sama ada daripada manusia mahupun makhluk yang patut kita rejam itu(syaitan dan iblis)..tak gitu..J

Bila kita inginkan sesuatu,,nak sangat-sangat setelah sekian lama menunggu..sangat-sangat berharap..tapi….tak dapat-dapat..ermm tup-tup eh kawan,sedara,,tak pon jiran kita pula yang dapat..nak sedih..atau sama-sama meraikan perkhabaran gembira itu..yes..perkara seperti inilah yang biasanya merobek hati kita..namun kita boleh mendidik jiwa menjadi positif sentiasa..kitalah pengetua..kita juga anak muridnya..andai sedih,bukan dek kerana iri hati mahupun cemburu namun sekadar mengenang nasib diri..betul tak?dan daripada moment itu kita berjuang membina landasan sendiri untuk menjadi lebih baik,,bertambah matang dan sangat bersabar..andai kita bergembira atas perkhabaran gembira insan lain..percayalah suatu saat kelak pasti Allah juga hadiahkan kegembiraan yang lebih berganda..

Kesedihan dan kegembiraan insan lain juga adalah ujian untuk kita..manakala kesedihan dan kegembiraan kita pula adalah warna warni kehidupan yang mana telah Allah tetapkan..wassalam J
11 Komen untuk "::..Apa salahnyA..:: "

Allah bukan berikan apa yang mahukan tapi Allah berikan apa yang kita perlukan dalam hidup ini...Dia adalah sebaik perancangan :)

Kadang2 kita lupa apa yg Allah beri adalah yang terbaik buat kita.

yes..betul dan setuju sangat tu..sebab apa yang kita inginkan lebih kepada kebinasaan kerana banyak di pandu nafsu..sebaliknya apa yang Allah tentukan semuanya untuk kesejahteraan diri kita :)

betul..kita seringkali terlupa sebenarnya..dasarnya Allah tahu apa yang terbaik untuk kita..

Kalau berfikiran positif melihat org dapat kita tak dapat hati terpujuk sikit PC. Tapi kalau lupa itu yg menjeruk rasa. Ada waktu sebaiknya jgn banding dgn yg lebih baik dari kita tapi banding dgn yg lebih susah pasti tingkat rasa syukur akan lebih tinggi...

Pertama sabar kedua redho, kalau ada dua sifat ni dalam diri kita, inshaAllah kita akan terhindar dari sifat iri hati pada orang lain. Dan yang ketiga, dimana ada usaha pasti ada kejayaan.

ps/ Kadang2 tertanya2 PC ni lelaki ker pompuan hehehehe

Betul tu kak..sebab ini lah yang PC praktikkan..belajar mentarbiah hati supaya jangan kufur nikmat..kadangkala kita tersenyum namun tangisan dihati bagai di palu-palu..sering menyalahkan diri..tapi bila kita lihat orang yang lebih sukar perjalanan hidupnya..hati kembali terubat..alhamdulillah..

ha pandai ida..betul..sabar..redha dan usaha..bersungguh-sungguh..pasti Allah tidak mengecewakan kita..amin...
wah teka teki ni..PC lelaki ke perempuan..hehehe...PEREMPUAN..anak,,isteri dan doakan kak PC jadi seorang ibu juga ye..

ooops td de komen pjg2...tetibe hilang..aiyak
moga kita dimurahkan rezeki dlm mendpt cahaya mata. aamiin

la yeke..alololo..tak apa sudi singgah dan tinggalkan komen simple pun dah besar rahmat tu yumida..amin..amin Ya Rab.. :)

OOo terima kasih kak PC... inshaAllah...pasti suatu hari nanti akak akan jadi ibu yang baik dan disayangi macam emak Ida hehe

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top