::..Sesuaikan yE..::

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Siapa suka makan kuih lompang??he cepat-cepat angkat tudung periuk!!!..sorry..sorry gurau la..takkan la tengah usha blog sahabat..tengah sakan blogwalking..bershoutbox..nak pegang tudung periuk..ye tak..tapi tak mustahil..sambil baca entry gempak..sambil tu juga la goreng ikan keli..maklumlah super duper women..nak cover daripada terkena percikan minyak panas..tudung periuk la…ting..ting..zass..zass..ececeh..iyelah citarasa berbeza..yang suka..senyumlah bila pergi café ada kuih lompang tu..yang tak suka..seposen je mukanya..siap buat duckface pada pakcik café.. J..ha inilah kuih lompang..


sumber daripada mr google

``Allahuakbar..sabor jelah yo..ermm kalau ikutkan hati den yang panas ni..mau den lompang yo si budak kabu tu ha..ada ko patut..den tengah syok duduk mencangkung dalam tandas tu ha..dio baling ea morocun bola..tobantut ni ha den nak tunai hajat..``..macammacam ragam..begitu begini..walaupun kadangkala kita sedang melakukan sesuatu tiba tiba tanpa di duga ujian melanda..tabahkan hati..sabar..walaupun terpaksa menahan sakit perut tu berhari-hari ye..banyakkan minum air ye..nasiblah kabu lari laju-laju..kalau tak lebamlah pipi kena lempang..tapi berani ke pak sikulat lompang si kabu..sedangkan sebelum ni pak sikulat telah membuat onar pada kabu..sedang sujud rakaat pertama..pak sikulat yang ketika itu berada di saf hadapan terkentut dengan jayanya betul-betul berhadapan hidung kabu di saf belakang..Ltak mengapalah tidak disengajakan..tidak elok kita membalasnya dengan keburukkan..bersangka baiklah..J


sumber daripada mr google

Alhamdulillah..hujan lebat..yang memandu kereta ke pejabat mudah sedikit untuk bergerak ke mana-mana..terutama waktu lunch..sekali sekala nak ubah citarasa..apasalahnya..kita semua baik baik sungguh..pemurah..peramah..dan pe..pe yang seangkatan dengannya..tengok kawan tu tak ada kenderaan nak keluar beli makanan..pelawa bersungguh..syukurlah..pulak-pulak ada lompang ye tempat duduknya..yabedabedu..hullahup..yang penting berhati-hati memandu..ikhlas membantu dan masuk pejabat semula on time..ingat keberkatan rezeki itu bergantung pada bagaimana kita melunaskan segala tugas itu sendiri..apa???lewat..ishh..cuba ubah ye..slowly but surely ye..kamu comel..


sumber daripada mr google

Baiklah..walau apa pun situasinya..kita kena beusaha..belajar untuk menyesuaikan diri di setiap temapat di mana kita berada..kita tetap orang yang sama..rupa,,jasad..yes sama namun perwatakkan itu perlu kita pelbagaikan..bukan bermakna hipokrit..tidak sekali berpura-pura..neutralkan diri..orang yang bijak mengawal keadaan dalam situasi tertentu dia sangat bagus..contohi Rasulullah SAW kekasih Allah..baginda Nabi dan Rasul..baginda suami,ayah,datuk dan pemimpin umat..namun kadangkala menjadi keanak-anakkan bila bergurau senda bersama isteri baginda Saidatina Aisyah..bermain dengan cucunya..tetap tegas dalam menyebarkan syiar Islam..contohi Rasulullah SAW..pastinya kita menjadi umat yang seimbang..wassalam J
Previous
Next Post »

6 comments

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
October 10, 2013 at 11:50 AM delete

1. Kiuh lompang sedap di makan, syukur juga ada rezeki kalau tak ada?
2. Kena lompang mestilah sakit terasa. Nak lompang org pun kena ingat juga ni..
3. Ada masa lompang (terluang) kenalah guna sebaiknya sebelum ajal

Reply
avatar
puteri airyn
AUTHOR
October 10, 2013 at 12:42 PM delete

Sedapnya kuih lompang.,. tapi kalau kena lempang, tak sedaplah.. Hehe

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 10, 2013 at 12:54 PM delete

terima kasih kak zakie..singgah dan komen..tulah sma ejaan..sama bunyi tapi maksud berbeza..kalau tak ada redha je kak..hehehe..kadangkala sakit kena lompang tak sangat tapi sakit kat hati yang lebih..yap..masa tu kita memang kena isi sebaiknya..selagi mampu bernafaskan kak...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 10, 2013 at 12:55 PM delete

makan dengan kelapakan erin..huhu kena lempang jawabnya menangis sampai Lebam kelopak mata..hehehe..thank you erin singgah komen :)

Reply
avatar
October 10, 2013 at 6:00 PM delete

kuih kegemaran mama, hihi.. betul tu, kena belajar sesuaikan diri, takde lah nampak pelik sangat dengan satu-satu keadaan...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 10, 2013 at 6:49 PM delete

yeke..samala mama..comel-comelkan kuihnya..hehe..kalau susah pun kena belajar biasakan dirikan mama..psikologi dalam perhubungan dan pergaulan kemanusiaan..terima kasih mama..singgah dan komen.. )

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon