::..Rayuan demi rayuaN..::


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم


Lumrahnya bila kita berkehendakkan sesuatu..pastinya kita akan berusaha bersungguh-sungguh..bukan saja sekadar ucapkan dibibir..malah usahanya juga mesti dilipat gandakan..betul tak..tiada kejayaan tanpa usaha yang gigih..usaha tangga ronggak..eh silap..tangga kecemerlangan..J

Impian dan cita-cita..umpama pelita..cantik..bersumbu panjang berjela..tapi kosong tidak berminyak pun tak nampak cahaya apinya yang meliuk lintuk apabila ditiup angin malam..ada eh yang pasang pelita siang hari..hehehe..pasang 10 pelita..bangun pagi tinggal 3..mana lagi 7..takkan kambing Kak Ton pinjam buat pergi dating kot..ha jgn buruk sangka..dah sumbu panjang berjela..jawabnya rentunglah terbakar pelita..sabar je lah..nak hidupkan pelita pun perlukan ilmu.. :)

Untung nasib kita berbeza-beza..pandai juga orang dulu-dulu cipta peribahasakan..sediakan payung sebelum hujan..jadi tak hujan boleh guna tak payung tu..boleh..dah payung ditangan,,tak pun standby dalam bonet kereta..cuaca panas terik..bukalah guna..kot-kot tengah berjimba-jimba sambil makn popcorn tetiba ada haiwan dirasuk mambang tanah..bergunalah payung ketika dan saat itu..tindakan ketika itu bergantung pada keadaanlah ye.. J

Impian,,harapan,,usahasemuanya dilakukan tidak berbelah bagi..jadi jangan malu-malu ayam ngigau nak tadah tangan merayu pada NYA..meminta-mintalah pada Allah..minta selagi boleh dan apa yang kita ingini masih belum tercapai..bila kita sering meminta-minta sesama insan..keluhan dan kata cacian pasti kita terima..namun pernahkah Allah lakukan sedemikian rupa??TIDAK sama sekali..apapun yang kita minta..biarpun berulangkali..Allah sesekali tidak akan berpaling daripada kita..asal kita sentiasa berbaik sangka sentiasa..wassalam J
Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
Budak Kampung
AUTHOR
October 10, 2013 at 10:05 PM delete

yer betul... hanya DIA mendengar rayuan kita

Reply
avatar
October 10, 2013 at 10:10 PM delete

Betul tu. Doa senjata Muslim. Slepas usaha, harusnya kita meminta dariNya. Makhluk pasti bosan jika kita selalu meminta, tapi Allah..makin diminta makin banyak diberi.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 11, 2013 at 7:48 AM delete

tepat sekali iman..tanpa jemu..tanpa sebarang bebelan.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 11, 2013 at 7:51 AM delete

senjata yang paling mudah..hanya perlu istiqhomah dalam melakukannya..Allah sangat suka pada kita hambanya yang selalu meminta-minta padanya..tanpa rasa jemu dan berputus asa.. :)

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
October 11, 2013 at 2:42 PM delete

Itulah beruntungnya kita sebagai hambaNya mintalah banyak mana tidak pernah akan ada yg membantah. Bukan macam makan banyak-banyak akibatnya perut kembung/cirit bagai tapi mohonlah semampu boleh. Asal jgn minta berbakul-bakul tapi amalan ciput aje. Malu juga hihi... jadi tingkatkan amalan utk mohon doa diberkati dan tercapai..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 11, 2013 at 4:14 PM delete

betul la kak..mintalahkan sebanyaknya..mohon je apa yang kita hajatkan..Allah tak marah pun..tapi kita sebagai hambanya mesti kena pandai mengambil inisiatif bagaimana nak bagi Allah pandang kita..terima doa kita..tiada terhijab pun..masyaAllah betapa kerdilnya kita..lepas ni kena giatkan lagi amal ibadah..lebih istiqhomah..amin.. :) kalau tak malu je dengan Allah..

Reply
avatar
October 11, 2013 at 5:48 PM delete

minta lah padaNya, nescaya.... insyaallah..... :) banyak mengajar mama blog jue ni... banyak kesedaran mama perolehi dari blog ini... terima kasih jue dengan entry yang membina...

Reply
avatar
October 11, 2013 at 6:02 PM delete

yup.. kita ni merancang, Allah tentukan.. sesudah berusaha, bertawakallah :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 11, 2013 at 7:24 PM delete

masyaAllah mama..saya sangat serba kekurangan..mama dan sahabat yang lain sudi singgah dan tinggalkan komen pun saya dah bersyukur sangat..saya juga perlukan teguran..always berlapang dada..terima kasih mama..sama-sama kasih juga untuk mama :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 11, 2013 at 7:27 PM delete

vroom..vroomm..jom kita ronda-ronda..penat ronda makan cendol..hehehe...sehebat mana pun rancangan kita..lebih hebat lagi perancangan Allah kan zie..betul la zie..penghujungnya kita tawakkal jelah... :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon