::..MasanyA..::

 
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم
 
``Semalam jumpa sihat je..boleh berborak lagi..sempat singgah warung wak dollah tu ha..tak banyak..adalah minum air milo panas 4 cawan besar punya..mee goreng udang galah 2 pinggan besar punya``..wah..seleranya makan ye..kata berdiet..sangat..hehehe..ni dialog klise..ye tak..lagi-lagi bila orang yang kita jumpa tu terlibat atau ditimpa musibah..tak kiralah sekadar luka-luka biasa..parah atau maut..itulah dia takdir..tak mampu dijangka dan kita tak boleh bersangka-sangka..``KUN FAYA KUN``..cuma rentetat kisah selepas itu sebenarnya bergantung pada amalan kita..kalau baik..banyak kisah positifnya dan andai sebaliknya..eheheh..jangan gosip yow…dosakan.. L
Mula-mula kurangkan..kemudian jarakkan diri dan nanti lama-lama kita mampu untuk melenyapkan..eh apa dia ek..hehe bergosip la..dan perkara-perkara onar yang lain..yang penting usaha jangan berputus asa ok..yes comel  la J..banyak cakap,,banyak ketawa mudah buat kita lupa..hati kita pun mudah jadi keras..hujung-hujung tahun ni selain musim orang kawin,,musim ibu-ibu bersalin..dan musim hujan..**walhal sepanjang tahun ada je yang berkahwin..ada je yang bersalin dan hujan sekarang tak ikut bulan pun..kihkihkih..rezeki tu..satu lagi ialah musim peperiksaan..upsr,pmr,spm dan stpm..belajar serius ke..main-main ke..ketawa bergulung-guling sampai lebam anak tekak ke..go..masuk dewan jawab soalan..result??tawakkal..kecualilah ada permasalah yang tidak dapat dielakkan..sama ada disengajakan atau sebaliknya..
Masa terus bergerak..detik demi detik kian berlalu..rugilah bagi insan-insan yang tidak memanfaatkannya pada perkara-perkara kebaikkan..setiap saat dalam kehidupan kita punya kisahnya tersendiri..no more reply ok..eh hari ni omputih mai lagi dah dia..ayakkk..ayoyoyo..kita 1 Malaysia..ramah tamah berbudi bahasa..alololo..kadangkala kita tersasar dari landasan,,kadangkala kita tewas pada matlamat dan iltizam..sedaya  upaya cover sana sini..touchup itu ini..bak kata pepatah hingga ketitisan peluh jantan yang terakhirlah..apakan daya bila masanya sampai..yang sepatutnya berlaku pasti akan berlaku..ingat..Allah plannings much batter..surely.. Jwassalam..

Previous
Next Post »

6 comments

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
October 3, 2013 at 12:58 PM delete

Apa pun dan siapa pun kita kena ingat siapalah kita tanpa NYA.. Gah macam mana pun akhirnya ke liang lahad juga. Bekalan itulah yg takut sebab hari-hari solat 5 waktu tapi pot-pet mengumpat tak henti-henti... insaf tak juga. Takut!! masa terus berlari...

Muhasabah diri kakak ni juga sebenarnya...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 3, 2013 at 3:13 PM delete

Betul la kak..bukan akak saja..saya pun juga berusaha perbaiki diri hari demi hari..iyelah ajal kita tak tahu bila kan kak..entah esok..mungkin lusa..nak berubah pun perlukan hati yang teguh..rasa sia-sia kak amalan tapi dosa-dosa kecil tetap dilakukan..moga Allah ampunkan kita..terima taubat kita.. :)

Reply
avatar
diana
AUTHOR
October 3, 2013 at 4:45 PM delete

makan banyak ketawa pun banyak..
oh..takut hati jadi benak..heheh

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 3, 2013 at 7:05 PM delete

hehe,,pantun,,masak nasi sampai tanak..itulah yang kita tak nak..
hilang semua ilmu yang dituntut,,lupa apa yang dibaca..boleh ketawa tapi biarlah berpada-pada.. :)

Reply
avatar
October 4, 2013 at 7:28 AM delete

jangan ketawa banyak sangat.. nanti hati mati, menangis! ;)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 4, 2013 at 7:51 AM delete

betul..selalu ustazah akak pesan macam tu..babah dgn mama akak pun selalu pesan..malah menangis kita lebih terus berbanding ketawa kita.. :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon