::..LawaN..::

Advertisement

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم


Hujung minggu hari bersama keluarga..setiap orang ada cara masing masing nak mengisi masa di hujung minggu..pergi berkelah la..ajar ank memanah,berenang..menunggang kuda..wah sangat bagus..sunnah Rasulullah SAW tu..alhamdulillah..tak kurang yang sekadar bersantai di rumah..tengok tv sampai bengkak mata..maklumlah tengok cerita sedih.. J..sebelum tu tadi pagi solat subuh tak?..ke gagal lagi nak lawan makhluk durjana yang dok berjimba-jimpa pada kelopak mata tu..hehe..tak apa..dengan syarat jangan ulangi lagi..solat sunat taubat ye..buat tau..

Bila kita tak puas hati pada sesuatu perkara..kita akan cuba mengeluarkan hujah sampai pihak lawan tu naik sebu perutnya..bukan tali layang-layang je tegang..urat leher pun tegang juga..nasib ada lagi rasa kesabaran..hai..kalau tidak sikit je lagi urat tu nak putus..masalahnya berbaloikah kalau kita bertelagah..berdebat..berlawan cakap pada sesuatu yang tidak langsung menyumbang pada agama,,bangsa dan negara..isunya kenapa ayam senah membuang di halaman rumah tijah atas rumput yang baru diimport dari afrika..boleh gitu..haishh..penyakit yang kian parah dan lebih teruk daripada wabak cirit birit..iaitu suka memperbesarkan perkara yang remeh temeh..

Jangan suka lawan cakap mak ayah..dosa..nanti mati tak terampun dosa..nak masuk neraka??ustazah selalu pesan..ingat sampai bila bila..nak masuk tandas yang gelap gelita pun takut..nikan pulak api neraka..J..hujung jari terpercik minyak panas sotong goreng tepung pun menjerit sampai tersembul anak tekak..habis satu botol kicap dicurahnya..masakan pula api neraka..masyaAllah moga dijauhkan kita semua..sotong goreng tepung dah masuk mulut..senyap..**terlupa sakit ye..begitulah kita..bila ujian datang melanda..begitu berat dirasakan..namun apabila nikmat ujian itu kita rasai..seakan hilang dan lenyap segala sakit dan dugaan yang menimpa..

Yang penting semangat..semangat untuk berusaha melawan anasir yang tidak baik dalam kita sedang melalui ujian MAHA KUASA..semoga kita tidak mudah patah dan rebah..sebaliknya kita sentiasa bangkit dengan gagah..beruntunglah bagi sesiapa yang tabah dan sabar karana kejayaan pasti menjadi miliknya..bila,,di mana dan bagaimana situasinya..hanya Allah tahu segala..selamat berhujung minggu..segala penyakit berpunca daripada perut..lantaran itu..beri lebih sedikit perhatian pada sumber pemakanan kita..kalian semua comel sungguh JJwassalam.
8 Komen untuk "::..LawaN..::"

Sesungguhnya.. Iblis itu telah bersumpah akan menyesatkan manusia sehingga masuk ke dalam neraka bersama dengan dia kecuali orang-orang yang beriman.... Maka kita semua janganlah alpa.. :-(

betul..tepat sekali tu erin..memang itulah janji iblis dan syaitan..moga kita sentiasa kuat dan tabah melawan segala hasutan mereka.. :)

akak.. terima kasih sebab ingatkan.. zizie pun cuba nak lawan... tapi, tak ada kawan yang nak tolong bimbing :(

nice entry.bagusnya ada sahabat yang selalu mengingatkan

terima kasih sudi baca entry akak zie..akak pun sedang usaha juga..kita sama-sama ye.. :)

terima kasih..kita saling ingat mengingati..tegur menegur antara satu sama lain..bukan siapa lebih baik tapi kita sama-sama nak rebut syurga Allah..tegur-tegurlah saya juga ye..hehehe,, :)

Bingkisan yg sangat baik utk dibaca dan difikirkan bersama. Apapun yg berlaku kdg2 di luar kawalan dan semuanya atas hawa nafsu. Kena sering berwaspada dgn hasutan kecil yg mana kadang-kdang diri wan sendiri pun tak sedar. Lemahnya iman...kurangnya rasa takwa. Mohon kita semua diberi perlindungan Allah dr azab neraka.

terima kasih..saya juga sentiasa ingatkan diri..sentiasa..betul..kita seringkali tewas sebenarnya..tewas dengan diri sendiri..amin..moga Allah terima taubat kita semua..dan syurga menjadi persinggahan terakhir..

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top