::..TuNgGu..::


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Biasanya..di kampung-kampung..yang ada samapai sekarang tau..anak-anak pergi balik sekolah secara berkumpulan..siapa sampai dulu dia kena tunggu..selagi tak cukup corum..hah tunggulah sampai lebam..yang pakai bedak tu..kalau hujan habis macam tu saja..yang berminyak pula..bila panas terik..tu diaaa..memancar kesilauannya..ngeh..ngeh..tapi itulah semangat setia kawan..yabedabedu..bila kena kejar angsa sama-sama lari..bila rantai basikal kawan lucut..tunggu..bila kawan pergi dating..tunggu..duduk nun jauh bawah pokok jambu batu tu..haissh ada kerengga plak tu..cover line la katanya..haa yang ni confirm cabut lari..bila mak kawan kita mula membebelhehe..kejam nih.. J..

Dulu kerap sangat lalunya..lagi-lagilah bila hari budak tak sekolah..lagi acap dia tayang diri..tak menyempat nak menabung ehh..slow je..sambil toleh kanan kiri..perasan model la tu..sengeh-sengeh..senyum-senyum..taaraaaiskrim you..woo..50 sen boleh dapat 2 scoop kot..tak pagi petang..tak petang tengahari..tunggu kat tingkap rumah..walaupun masa tu belum cukup inci..dapat lambai tangan kat celah tingkap pun jadilah..mata je 2 biji tergolek-golek..sekarang macam 3 kali jilat je dik non..tak apalah..bersyukur lah..bila asyik sangat nak ais krim..huh mama buat ais krim malaysia..hehehe sentap..tamat babak hati mama luka berdarah bila tengok anaknya jarang menabung..sayangnya upin ipin belum ada..kalau tak mail boleh tolong jualkan..2 batang ice krim seringgit..haha..riba` itu haram..takulah dengan azab Allah..

Tanpa kita sedari dalam kita melalui detik-detik kehidupan..sebenarnya kita banyak menunggu..berharap..sama ada suatu yang pasti atau sebaliknya..stail bercintan cintun..dialog sepedas kari nih..you tunggu i tau..setia hujung nyawa gitu..tiba-tiba lain pulak jadinya ye..you tunggu i..tapi i tak ada janji nak tunggu you pon..ini betul betul pedas,panas dan berapi..kalah kari burung punai  wak dodo..Allahuakbar..mesti sentapkan..masa tu mesti kita terfikir adakah kita bercinta dengan manusia atau ular tedung berbisa??tak pun talam bersegi bermuka 2..aduss..sabar la ye..fikir positif,anggap ujian Allah..korek tabung pegi kedai beli ais krim..

Janji Allah itukan pasti..tunggulah selagi terdaya..tunggu dengan penuh sabar pun Allah beri ganjaran pahala jugakan..pahala tu kita tak nampak justeru itu kita sering mengeluh..begitu juga dosa yang kian bertambah..ia tidak kelihatan membuatkan kita sentiasa lagha..
Walaupun kita sering menitiskan air mata kerana meminta minta pada Allah..namun hati kita semakin mewah dengan rasa kasih padaNYA..sebaliknya andai kita mengalirkan air mata lantaran menagih pada manusia..lama kelamaan hati kita menjadi tandus..
wassalam
Previous
Next Post »

11 comments

Write comments
puteri airyn
AUTHOR
September 19, 2013 at 10:49 PM delete

Ye lah penantian itu suatu penyiksaan :-)

Reply
avatar
September 20, 2013 at 1:56 PM delete

betul tu siksa sangat menunggu ..

Reply
avatar
September 21, 2013 at 9:35 PM delete

tak suka menunggu dan ditunggu :(

Reply
avatar
krole
AUTHOR
September 21, 2013 at 9:42 PM delete

huhu betul jua...bab ganjaran daripada Allah ni kita kena sabar menunggu...bila meminta dengan Allah jangan kalut bila apa yang dipinta belum dimakbulkan olehnya...cuba sabar dan renung ke dalam diri. Allah itu Maha Mengetahui... Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kita... lihatlah betul2 kerana tiap apa yang berlaku ada hikmahnya~

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 22, 2013 at 7:28 PM delete

ianya akan bertukar menjadi suatu kemanisan andai segalanya telah Allah makbulkan.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 22, 2013 at 7:30 PM delete

hehe..lebih banyak kita menunggu maka lebih bertambah pahala kitakan..cuma jangan buruk sangka pada janji Allah..dan saya akui..kadangkala air mata tertumpah juga.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 22, 2013 at 7:31 PM delete

lebih baik on the spot ye zie..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 22, 2013 at 7:33 PM delete

bukan mudahkan nak mengecapi nikmat berkat kesabaran itu..Allah pasti makbulkan segala permintaan kita cuma bagaimana dan masanya tidak kita ketahui.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 22, 2013 at 7:34 PM delete

lagi-lagi bila dah berjanji daripada awal ye mama..kecualilah kalau ada perkara yang tidak dapat dielakkan.. :)

Reply
avatar
September 22, 2013 at 9:21 PM delete

Menunggu menuntut kesabaran.

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon