::..tOloNg TopUpkaN..::


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Tengah syok bersembang tiba tiba la hai..talian terputus ea…aduss..nak kata guna public phone..tak juga..nak kata guna phone rumah..ni dalam kereta..ha..magic tak..eh..konon nak buat surprise ala ala sekeers la ye..nampak tikus pun menjerit jerit sampai tersembul anak telinga..ala bukan apa topup habis..ish..ish..ish..sabo jelah kiah oii..biasalah kita kita ni kadang kadang bila sakan bersembang..ralit sangat tup tup..zero…call bukan mengumpatkan???tanya khabar je kan..kan..alhamdulillah..kita semua memang comell..nak tunggu orang puji lambat..ermm puji sendiri dululah yek nampaknya..hehe J..dok sembang belum habis ni..topic hangat pulak tu..apalagi

Zaaaass cari port beli topup..sekurang kurangnya call semula ucap salam penutup kata..tak pun sms jelah mita maaf..itu pun adab juga..nampak kecil dan simplekan..tapi dalam maknanya..tak gitu..sama juga kaedahnya..tengah syok masak memasak..tetiba je lahai gas nak tamat riwayat..apa lagi..call kedai topup kan tong gas baru la jawabnya..jangan lupa bayar tau…hehehe..kang tak berisi perut satu rumah..apa??makan kat luar??sekali sekala ok..berkali kali bahaya juga..nanti hilang magisnya air tangan ibu atau isteri..sekali sekal suami pun masak juga..barulah power..saling mengikati suami dan isteri..ibu bapa dan anak anak..percayalah..ada keberkatannya tu..try ok..omputih kata..dont play play..hehehe..

Tengah syok naik motor..tapi bukan merempitkan..kita tau awak baik lagi comelkanbayangkan dahlah pakai kain batik cap semut ronggeng..eh ada ke..yang lelaki tu pakai kain pelikat cap gajah duduk sambil makan tebu..ada ke??..eh eh tetiba blup..blup..blupmotonya matialahai..sabo jelah esah oiii..habis minyak rupanya..nak mengamuk pun tak guna..siapa suruh round 5 kampung..dah tolak aja sampai kedai..apalagi..isilah minyak tu..nasib kain tu tak rabak..cerdik cerdik dalam ada seluar dok cover..bagus..jaga aurat..Allah sukaalhamdulillah..

Kita risau dan rasa seakan satu kepayahan andai sesuatu yang kita miliki berkurangan atau susut kadar kualiti juga kuantitinya..risau..gelabah woo..memang tak dapat di nafikan..itu apa yang kita dapat lihat dari mata kasarnya..ramai yang bermurah hati sentiasa ingin membantu..mengurangkan beban,,sasama kita tak kira bangsa atau agama..yes..betul..satu yang kadang kala kita terlepas pandang adalah topupkan doa..dia berdoa..yes..kita juga boleh berdoa untuk dia juga..kita saling doa mendoakan antara satu sama lain..kan lebih berkat..kan lebih mudah sesuatu permintaan itu Allah nak makbulkan..kalau kita doakan orang lain..kebaikkannya itu akan kembali kepada kita juga..suatu masa nanti..percayalah..

Kadangkala apa yang kita lakukan itu kecil sahaja sebenarnya..namun berkat keikhlasan..ianya mendatangkan impak yang besar pada kita dan insan sekeliling kita juga..jadi murahkan bibir dan hati kita dengan doa bukan sekadar untuk diri sendiri,,malah untuk insan lain juga..

Wassalam..
Previous
Next Post »

8 comments

Write comments
puteri airyn
AUTHOR
September 2, 2013 at 8:48 AM delete

Dalam kata penuh simbolik.. Bagus entri ni :-)

Reply
avatar
~cik atin~
AUTHOR
September 2, 2013 at 10:19 AM delete

betol. betol. mungkin kecik pada pandangan kite. tapi besar pada pandangan orang lain :)

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
September 2, 2013 at 11:58 AM delete

Sebab itulah bila dalam berdoa cuba jamakkan seberapa yg mampu. Muslimina wal muslimat, mukminina wal mukminat, alahya uminhumwalamwat... khususon utk keluarga dah boleh sebut nama. Kesian pada mereka yg tak punya keluarga atau anak soleh/solehah, kita boleh membantu dgn cara ini. Bukan top-up utk girlfriend punya tel aje kan :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 2, 2013 at 8:42 PM delete

terima kasih..kalau saya ada silap..tegurlah..kita sama sama tempah syurga Allah ye.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 2, 2013 at 8:43 PM delete

sekecil kecil bantuan adalah sentiasa mendoakan berterusan.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 2, 2013 at 8:57 PM delete

betul la kak...macam macam cara kita nak bantukan..tak ada alasan sebenarnyakan kak..lebih berkat lebih tambah pahala kita kerana sentiasa mendoakan saudara mara kita..biasanya bila sebut bantu saja mesti kewangan..padahal tanggapan sebegitu perlu di ubah..
nak topupkan pun tunggulah dah jadi yang halal.. :)

Reply
avatar
September 3, 2013 at 7:47 PM delete

dah lama tak baca entri bermadah akak.. :) betul tu kak.. mcm tu jugak bila kita bergurau kasar dengan orang.. kita rasa ok je.. tapi, orang lain terasa kita tak merasa..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 3, 2013 at 9:01 PM delete

zizie..hehe..adat lidah tidak berdisiplin zie..cakap ikut rasa..terlupa kelak diri binasa dik..kawan yang baik sentiasa menjaga pertuturannyakan..kawan itu bukan tiket untuk sewenang wenangnya sakiti hati jiwa raga kawan sendiri..ye tak..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon