::..TaK SuggUh,,tAk KAtA..::

Advertisement

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Mari.mari..cuba ini ubat..ubat datang dari bukit..kalau datang bertongkat makan ini ubat balik boleh mendaki bukit..cewah…ha kakak..ha abang..mari dekat mari rapat..kalau jalan rasa lambat..makan ini ubat boleh melompathehehe..suara lantang,,lucu..seperti ini biasa kita dengar..klise..betul takdi pasar pasar malam.pasar hujung minggu..masing masing berusaha menarik perhatian pengunjung..suka dengar..meriah..apa yang penting semangat tu..bersaing satu sama lain..sampai tegang urat leher..alhamdulillah 9 per 10 rezeki adalah daripada perniagaan..tapi awas jangan sesekali amalkan riba`..selamat dunia..nikmat akhirat..kalau bersedekah tu digalak ok..comel selalu..

Biasanya di kampung kampung..tak kita apa jenis majlis..jiran tetangga,,tetingkap,,pepintu mesti diundang..rewang..masa ni macam macam ragam ada..ada ke hulu ke hilir buat kerja..sampai kebas tempurung lutut.ada yang kelentang kelentung masak di dapur..hehe..ada juga yang duduk bukan main khusyuk lagi.. Dok sembang sakan..begitu begini..siap cubit peha lagi bila bestfriend tak respon..rabaklah kulit peha tu..biasalah cara makcik makcik bila bersembang bisik bisik+ketawa langsuir+mata jeling jeling+bibir naik lebam..beria ria..seram tengok..dialog hot..``betul jah..aku tak tipu..`` ``kalau aku bohong..keratlah kuku aku yang cagu ni ha``..he yekk..nak yakinkan punya hal..ok..tak apalah..resam kita berkawan ye..adakalanya boleh dengar namun percaya jangan 100% ye..tapis sikit..

Keyakinan manusia adakala silap dan ada kurangnya..pendengar insan juga sentiasa ada salahnya..dan lidah kita juga sering berdusta..itulah kita manusia..tidak semua fakta itu auta..dan bukan semua auta tiada fakta..setiap apa yang berlaku dan terungkap pasti bersebab..pasti..segalanya pun dengan izin Allah kan..kalau kita bersungguh bicara pun sampai basah rambut jiran sebelah dek tempiasnya air liur pastinya tetap boleh diragui namun apabila kita berbicar juga menghujahkan kalam Allah ``Al Quran``maka tiada siapa boleh pertikainya..sebaik baik panduan..seindah alunannya..tawanlah jiwa kita dengan setiap kalimahnya..setiap barisnya kerana ia adalah tanda kasih ILAHI pada kita hambaNYA..

JWassalamJ
5 Komen untuk "::..TaK SuggUh,,tAk KAtA..::"

jangan cepat percaya jika tiada bukti... hihi

Terlalu simbolik entri ni.. Tapi Kak Erin suka baca.. nice sharing..

100 peratus setuju la mama..kena tapis banyak kali dulukan..takut jadi fitnah.. :)

terima kasih kak erin..tegurlah andai saya ada tersilap.. :)

InsyaAllah.. :-) Tegur menegur sesama kita ke arah kebaikan..

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top