::..oWhh DaDu..::


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Sekali sekala balik kampung menu yang di cari karipap..inti kentang..masa kita zaman remaja senja..dah dekat dekat nak dewasa..mak mak kita sibuk la dok ngajo buat karipap..ke epok-epok nama omputihnya..haha..nak juga..padahal tu jawa la kiah..maafkan saya.. J..bukan main lagi tekun kupas kentang..ke keledek..basuh..kemudian potong dadu..biar comel molek mak pesan masa dok potong tu..jangan besar sangat..tak boleh kecik pulak..haihhhh..oleh sebab takut kena marah..ikut je..sopan je duduk khusyuk potong..padahal ibu jari kaki dah naik lebam..pusat dah naik kembang..tu belum bab kelim mengelim karipap..macam macam design ada..penyu,,telinga gajah..macam batu belah batu betangkup pun ada..hehehe..love you mama..thank you baba modal beli perencah..huhuhuhu..

Sampai kat sekolah pulak..4 sekawan..badan paling besar  la juga dibanding yang lain..tugas jaga kebersihan tandas dengan tempat ambil wudhuk..omakk aii..pantang salah sorang buat silap..lambung dadu la apa lagi..nama siapa naik..hah..sampai sembab la kaki tu sental simen..sambil sental simen sambil berzikir bukan membebel..buat suara sedih sayu lagi hiba..untung untung dapat siap cepat..hampeh..dan sekarang semua dah ada kehidupan sendiri..walaupun kadang kadang rasa macam tak aci je tapi itulah buat kami erat..kawan,, kawan juga lambung dadu pasti..yihaaa..

Waktu rehat sambil makan karipap..main dam ular..famous tu dulu..sekarang cerita dengan anak anak,,adik adik..mereta tanya kita semula apa tu???tak apa..kita ceritakan ye..macam macam gelagat dulu dulu..yang lelaki potong pemadam kecik kecik..buat dadu..lawan teka teki..aim je awek cun..siapa kalah denda usha awek baru..boleh gitu..gatai sungguh hai..salah usha bapak datang sekolah bagi usrah tahap tiptop..bebuih telinga dik..nasiblah..

Dulu..itu dulu..setelah berbelas dan puluh tahun yang lepas..dan kini..tidak molek andai kita aplikasikannya dalam kehidupan..dulu akal anak hingusan..dan kini kita kena lap hingus yang ada itu sebersihnya..imej kita..melewati ranjau kehidupan tidak semudah melambung dan menggolek dadu..nasiblah..kena ok..tak pun ok..no..not like that..kehidupan satu perkongsian dan perjuangan..berjuang untuk bahagia dunia..aman sejahtera di syurga..dari pintu mana pun kita menjejakkan kaki ke pintu syurga Allah semuanya bermula dari dunia lagi..kita sebenarnya sedang membina istana akhirat..bahang yang marak atau suasana yang damai dan permai..

JWassalam J
Previous
Next Post »

6 comments

Write comments
krole
AUTHOR
August 26, 2013 at 9:53 PM delete

huhuhu kenangan tu...mengajar kita menjadi lebih dewasa...amboi kira jua ni teror buat karipaplah kan huhuhu~

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 27, 2013 at 11:25 AM delete

kenangan manis itu menjadi kenang-kenangan..yang pahit itu satu sempada mendidik kita menjadi insan yang lebih dewasa..ermm terror tak juga tapi insyaAllah boleh la sikit sikit..hehehehe..untuk suami makan..design apa pun senyum je dia ~

Reply
avatar
diana
AUTHOR
August 27, 2013 at 4:09 PM delete

kalau la penentuan hidup kita semudah melontar dadu cemana la agaknya ye..??hehee

Reply
avatar
August 27, 2013 at 7:48 PM delete

boleh lah bagi mama sikit karipap ni.. kenangan itu semua indah sebenarnya walaupun pahit... :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 27, 2013 at 8:54 PM delete

rasanya manusia tak akan menikmati kemanisan bersabar dan ujian Allah..hehehe..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 27, 2013 at 8:56 PM delete

boleh insyaAllah..jom kita buat karipap..seronok buat ramai ramai..setiap kenangan itu punya kisah yang tersendirikan mama..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon