~~ PunCA``


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Bila kita berbelanja..lazimnya bungkusan dari bag plastik..kihkih..bila pergi kedai naik motor..barang banyak sangat..sampai buncit raga tu..haa apa lagi simpul matilah bag plastik tu..takut barang main loncat loncat nanti..senang ceritakan..barang selamat..tak kalut nak kutip barang jatuh pulak..tapi bila sampai rumah..siaplah..kalau sabar bukalah simpulan tu slow slow sampai berjaya..kurang sabar apa lagi koyakkan la..tak pun zaasss dengan gunting..habis cerita ye..

Setiap tingkah laku tu mencerminkan peribadi seseorang..betul tak?tapi kita tak boleh la hanya menilai melalui luaran saja..don`t  judge the book by its cover la lebih kurang..tak gitu..tapi kalau dah kenal lama macam tuuuu jugak..ermmm itulah dia..dah tak payah nak cover cover lagi..tapi peluang dan ruang itu senantiasa ada..Cuma kitalah kena peka.. J..

Kadang kadang kita moody..kadangkala kita happy sangat..susah diramal ni..macam cuaca la lebih kurang..tapi perubahan itu boleh berlaku sekelip mata..tak ceria bertukar girang..marah marah jadi cool saja la pulak..kan Alhamdulillah tu..bagus la..ye tak??biasanya rakan rakan,,persekitaran dikaitkan dalam situasi ini..hihihihi..yeke..maklumlah dapat kawan boleh buat lawak..namapun lawak..logik tak logik tepi cerita la..asal boleh buat orang gelak sampai tenggelam lubang pusat..asalkan bukan lawak berunsur lucah..baik baik nak dapat pahala buat orang gembira..dosa pulak bertambah..Lgitu..

Dalam keasyikan itu selalunya kita terlupa..semuanya daripada Allah..semuanya dengan izin Allah ..tanpa kita duga..tanpa kita sangkakan..bukan ke  Allah itu sentiasa perhatikan kita..tahu segalanya tentang kita ni..nak berlawak jenaka pun..ilhamnya Allah yang beri..jadi mintalah apa sahaja daripada Allah..dengan cara sentiasa berdoa..dengan istiqhomah dan tawadhuk..
Semuanya perlu kita lalui tidak semudah bercakap semata mata..betul tak..cakap memang mudah..namun nak melaluinya itu yang payah..tapi sedarkanlah diri bahawa kita ini hanya seorang hambaNYA..kun faya kun  itu MILIKNYA..andai ada simpulan dihati kita bukalah agar ia tidak menjadi halangan cinta kita padaNYA..

JWassalamJ
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Kakak selalu pesan abang jgn ikat mati bila simpul plastik masa shopping sebab kakak guna balik utk buang sampah.

    Manusia tak boleh lari dari ketawa/masam/suka dsb. Asal saja semuanya jangan terlebih-lebih sebab bimbang ada yg menyelit sama - syaitan kan.. Semua kena bersederhana..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul la kak..samalah saya guna semula kecuali kalau masa berbelanja tu barang padat sangat..asal tak simpul kuat sangat..setuju kak..wasatiah dalam segala hal dan urusan..kalau ketawa banyak sangat pun nanti mudah lupa..hati jadi keras.. :)

      Padam
  2. bersederhana lah dalam segala hal.. gelak pun tak boleh berlebih-lebih lagi pulak kalau yang gelak tu perempuan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul..setuju sangat..adab tu..hilang sopannya bila seorang wanita ketawa terbahak bahak..cukuplah sekadar senyuman sahaja..

      Padam
  3. huhuhu nak tnggelam lubang pusat gara-gara entri jua ni hahaha~ ups! tak boleh gelak lebih2...em...btul tu, biasalah manusia jua banyak lupa dari ingat...itula kita disarankan ingat mengingati. Cuma kadang2 orang kita ni...niat kita baik dia tafsir negatif hm... bab letak barang dlm bakul motor tu krole pernah alami waktu bergelar pengguna motorsikal dulu hahaha~ mmg betul...itu saja jalannya...sampai rumah koyak terus plastik...tapi hati2 takut lauk pauk dalam tu berselerak~

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau simpul kuat sangat..sampai lebam la jawabnya nak buka..leka,,lalai,,lupa,,alpa itu dah memang adatnya kita manusia..cepat cepat beristighfar bila lupa tu..kadangkala ada bantuan syaitan buat kita ni leka..lagi lagi bila tiada wudhuk kan..bersihkan hati..jernihkan minda..moga syurga tempat kita :)

      Padam
Terbaru Lebih lama