::..buKaN sAjA kiTA yANg tAhu..::

Advertisement

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Jom Peah kita pegi solat sunat tarawih..teman mak ni ha..ala mak Peah sakit perut la..hari ni hari pertama..hihi..faham..faham..kalau memang betul ok..pass..tapi kalau alasan..zass..zass..Seman dah Peah dot..dot..kamu saja ikut mak..ish mak..Leman pun sakit perut mak..hari ni hari pertama..huhu..tak faham..tak faham..dari celah mana pulak datangnya tu..kalau macam tu hari ni hari pertama dalam sejarah seorang ibu bertukar jadi bigfoot nak heret anak jantan pegi surau..ko pilih..hihihihi..habislah..

Macam macam ragam..pelbagai idea..banyak cara..ada saja..hebatnya insan bergelar manusia ciptaan Allah..kreatif dan inovatif..segala neuron yang berkembang baik pada minda kita..lantaran cernaan idea yang baik baikkan..tak gitu..cuba kalau ajak Peah dengan Seman pegi jenjalan..zaapppp..mak terkial kial tutup pintu..mereka dah tercegat di laman..standby katanya..tak elok buang masa..eceh..ceh..gitu pulak.. Jtengok..genius tak??

Yang manis dan sedap itu kadangkala buat kita sengsara..yang pahit itu pula buat kita gembira..penyakit itu biasanya datang daripada yang manis manis..dan biasanya penawar itu yang pahit belaka..betul tak..tak semua yang kita suka itu berakhir dengan keindahan juga tak bermakna kepahitan itu tiada cahaya kebahagiaan..kan..buat la apa sahaja..begitu begini..itu ini..walau orang lain tidak tahu..tapi jangan lupa..Allah tahu..betul tak??tak apa..jangan takut berlaku jujur..jujurlah..sebelum buat pengakuan tu..minta maaf dulu..minta maaf bebakul bakul..kalau niat kita ikhlas..Allah bantu..jangan takut..jangan risau..sekuran kurangnya kita tidak tanggung dosa lantaran berbohong..kurang sikit dosa tu kan..

Jangan frust bila last last Ramadhan ni dot dot macam Peah..kalau kita dah jatuh cinta..tak jumpa orang..tengok bumbung rumah pun jadilah..bila bercintan cintun bukan main lagi ye..jadi tiada alasan untuk kita sentiasa mengingati Allah dan sentiasa beribadat padaNYA..kalau tak boleh solat..kan boleh berzikir..semarakkan cintan cintun dulu dulu tu pada Allah juga tau..kan Allah yang cipta kita..jadi Allah lebih tahu siapa kita..buat elok  elok la ye..tapi kalau lelaki yang bagi alasan..tunggu bigfoot datang lenyek..

J Wassalam J
4 Komen untuk "::..buKaN sAjA kiTA yANg tAhu..::"

Sayangnya bila cintan-cintun ni kelabu mata hati itu yg lupa segalanya. Bila dah terkena baru ingat mohon pada Allah.. dulu mak ajak ke surau bukan main payah.. Tapi kalau yg dapat sedar awal ok juga kan, kena yg dah ada ikatan baru tahu alangkah ruginya...

Iyelah kak..cintan cintun dengan manusia sakan sampai lupa bercinta dengan Allah kan kak..padahal Allah yang mempertemukan..hihi..kelabu asap..masuk angin keluar asap..biasanya manusia akan sedar bila dah terkena diri sendiri..masa tu la baru beringat..tapi tak apalah asalkan sentiasa berlapang dada untuk berubah ke arah kebaikkan..amin..

lelaki kalau nak sakit2 hari pertama memang nak kena la...hahah..

lagi satu kalau hari ke20 tu jadi hari pertama berpuasa..hehehe..tapi kalau ada sebab musabab yang munasabah..ok..yang penting semangat untuk berpuasa itu.. ^,0

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH..

Back To Top