::..WaJaH..::


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Masa kecik-kecik..tengok tv..wah cun woo pelakon-pelakon cerita drama..pergi kenduri..wah hebat tengok makcik-makcik gayakan tudung..pendek kata kalau berjalan saja tak kira ke mana pun..mata ni dok perhatikan orang je..bukan untuk kutuk mengutuk tapi konon-konon nak tirulah mana stail yang berkenan dihati..cewah..betul tak?saya,,awak,,kamu..kalian ada
rasa macam tu tak..naluri nak melawa..ala nak melaram..lagi satu suka nak gayakn handbag sekali dengan kasut tumit tinggi..class ko jah.. J..yang jadi mangsa siapa??mak kita dan teddybear kita..habis makeup..dok tenyeh..sekali pandang cukup..dua kali pandang gerun..dah macam opera cina..kena marah..pegi bilik air cuci muka..mood nak melaram ada lagi..mangsa seterusnya  dan kucing..makeover kucing..mak andam paling hebat abad itu.. J..hebat juga lari keliling rumah kena kejar dengan rotan. L..kucing yang dimakeover..pasrah..pergi dating lipstik kat hidung..bukan kat bibir..kesian dapat pakwe kucing jantan rabun..kihkih..

Pergi sekolah..tengok cikgu-cikgu bergaya..tengok je kali ni..kita pegi sekolah..bedak powder je lah..jaaaadilah..cikgu pesan..kalau nak pakai cantik-cantik,,mahal-mahal,,belajar betul-betul..kerja gaji besar..lepas tu boleh melaram..cewah..yeke cikgu??terdetik dalam hati..biasalah budak perempuankan..kalau lelaki..tak hirau pun..padahal dia kena juga belikan untuk wife satu masa nanti..eleh..hewhew..semakin kita dewasa..kita mula sedar..menjaga penampilan itu perlu kerana mencerminkan peribadi kita..yalah orang nilai apa yang terlihat dan dilihat..betul tak?..katanya update gitu..pakai perfume sikit,,yang kusam di putihkan,,yang kedut ditegangkan,yang kembang dikuncupkan,yang kempot dikembongkan..hehehe..masam-macam..lucu pun ada..terpulanglah pada diri masing-masing..hak masing-masing..harus hukumnya bagi kita terutama kaum wanita untuk berhias yang ala kadar sahaja kerana fitrahnya mahu cantik..namun yang harus itu menjadi haram andai ia berlebihan bukan untuk suami bagi wanita yang sudah bersuamikerana ditakuti mencetus maksiat..

Biasa-biasa sajalah..kan wasatiah itu yang terbaik..yang Allah suka..dalam segala hal dan urusan..tapi janglah keluar rumah pakai baju tak pakai kain,,pakai seluar tak pakai baju..kenapa??wasatiah jawabnya ya..amboi..mesti sempurna dalam kesederhanaan..jangan mempermainkan hukum dan agama..kalau nak tengok wajah kita sebenarnya..di akhirat kelak..itulah wajah kita sebenarnya..tiada siapa mampu menidakkannya..

Bila anggota mula berbicara..tapi lidah kaku seribu bahasa..hanya amalan lesen ke syurga..
Cantikkan hati kita nescaya kecantikan itu akan terpancar  keseraut wajah..tidak semua mampu melihat cahayanya namun ada yang dapat menilainya..

Wassalam J
Previous
Next Post »

6 comments

Write comments
June 9, 2013 at 11:03 PM delete

biar kita cantik lahir dr hati..:D

Reply
avatar
krole
AUTHOR
June 9, 2013 at 11:31 PM delete

huhuhu lumrah wanita utk berhias...tp biarlah bersederhana...dan mengikut hukum agama. Ini ada sesetengah skngni dah mcm tak cukup kain...bila lelaki duduk reramai bersiul dia marah pla? walhal penampilannya tu yang membuatkannya dilayan bgitu. Hm... stuju sgt jua, bg wanita yang bergelar isteri berhiaslah utk suami insyaAllah berkat semua tu.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 10, 2013 at 10:04 AM delete

betul..itulah yang terbaik sebenarnya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 10, 2013 at 10:09 AM delete

sedihkan..ralat jangan cakap..sangat2 ralat..apatah lagi seagama..cantik bertudung litup..berseluar paras lutut..sayu..bila sudah bersuami..wajarlah wanita itu berhias untuk suaminya sahaja..dan suami pula..hargai kesetiaan serta kasih sayang isteri..rumahtangga diberkati.. :)

Reply
avatar
June 11, 2013 at 10:46 PM delete

Cantik dan keayuan wajah hanya pada pandangan manusia.Pada pandangan Allah belum tentu lagi.Apa guna luaran cantik sedangkan dalaman hancur...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 12, 2013 at 12:28 PM delete

kita ni kadang-kadang lebih takut pada kata-kata berbisa lidah manusia..hinggakan kita lupa azab Allah itu lebih pedih rasanya..moga kita lebih menjadi insan yang disayangi Allah.. :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon