,,sUsaHkaN YanG MudAh ^,*



بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم


Awal pagi..seorang teman menghantar khidmat pesanan ringkas..eh ko tau tak kawan kita tu dah nak kawin tau..dalam hati..alhamdulillah Ya Allah..tapi aku kesian ko dengan dia..ish..kawan nak kawin yang ko touching tu dah kenapa..kan patutnya kita share kegembiraan..ha gitu..boleh tambah koleksi bunga telur..opocot..hehe..bukan apa..bakal bapak mertua dia mintak hantaran 15 ribu ko..oo rupiah ke ringgit malaysia..of courselah RM..ala gurau pun sentap..hehe..mungkin sekarangkan harga barang mahal..mana ada lagi dah yang 5 seringgit..Mail pun jual peha ayam 2 seringgit..bla..bla..blasampai kami akhiri sms dengan ucapan salam..kontot jari jemari :/

Tahu tarikh.. kebetulah sepupu pun bakal melangsungkan majlis perkahwinan..siap-siap pergi cari hadiah..walau tak sebesar mana..tak semewah dan semahal mana..cukuplah jadi tanda kenang-kenangan..biasalah bila pusing-pusing..dahaga kita minum dulu..yeeh..en soulmate belanja..yihaa..tu yang order extra..niat nak minum terus nak makan..sorry dear..hikhokhikhok..entah kenapa perut kami meragam..dua-dua belumba pergi tandas..biasalah hujung minggu ramai orang..sakit perut..belum sempat masuk..sorang sexy ladies dah terjah dulu..owh..lambatnya muka dah naik lebam tahan perut ni ha..keluar dari toilet..adik tu say sorry..sorry kak lambat sikit..seluar saya ketat payah nak pakai semula..take time..L..gitu you..

Lega,baru selesa nak sambung shopping,,dah pilih mana yang berkenan,,apa lagi bayar la kan..takkan nak free..plastik pun kena bayar dik 20 sen you,hari sabtu je..sabo jelah..aduh panjangnya kena baris ni..tak pe..sambil beratur tu boleh zikir..istighfar..sambil tu sembang juga..tengok gelagat manusia..sampai turn kami..arghh lega..tiba-tiba yang ramai sangat beratur depan kami tadi anak beranak rupanya tapi bayar asing-asing..nak menangis rasanya..kenapalah tak bagi duit pada sorang je tolong bayarkan..lepas bayar semua barang tu masuk dalam satu troli pun..aaayakkk..tak pelah..

Ini semua lumrah..ini semua dugaan  atau ini semua disengajakan..di mana silapnya..adakalanya sesuatu perkara itu mudah..namun jalan sukar juga yang kita lalui..adakan untuk kepuasa diri semata mata..tanpa memikirkan kesannya pada orang lain..atau memang begitu tingkah dan caranya..Islam mendidik umtnya agar sentiasa wasatiah..qanaah..dan Islam itu sangat mudah..justeru itu agama kita telah memberi garis panduan dalam hal ibadat..dalam  hubungan muamalat juga dalam urusan munakahat..bahkan dalam urusan faraid juga..tapi masih juga ada yang bertelagah berebut harta pusaka..betul tak..bila yang mudah itu kita susahkan maka di situ akan timbul 1001 alasan..nak ngelak la tu..fikir fikirkan..

Wassalam J
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. btul tu..sbnrnya ada je jln mudah..tp xtaw knp kita suka sgt nk yg merumitkan..hehee.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan..hanya kita..dia dam mereka yang tahu..tapi adalah lebih baik yang mudah itu biarkan terus menjadi mudah..kerana kadangkala mudah bagi kita susah pada yang lain..kihkihkih :)

      Padam
  2. Samalah dgn bab ibadah. Banyak yg mudah diberikan tapi nak cari yg susah. Sunat berbuka awal - suka berlengah. Boleh solat jamak-qasar tak tahu punya pasal solat 4 rokaat tapi terkocoh-kacah rugi tak ada tomakninah. Sahur sunat biar tak lapar siang tapi tak nak buat tidur juga yg sedap.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Allah tidak pernah memberatkan hambanya kan kak..tpi yang mudah itu pun kita abaikan..kita pandang sepi..tahu nak beri alasan je..begitu begini..sudahnya yang mudah di tinggalkan..yang dibuat yang nikmat dunia sengsara akhirat..

      Padam
Terbaru Lebih lama