::..Se PeR 3 MaLaM..::


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Aircond yang super power..ha nak cakap super junior le tu..hehehe..kuat sangat budaya koreanya..sekadar hiburan ok lah..tapi jangan sampai kategori taksub..ingat besederhana lebih baik..aaihh belum apa apa dah bagi amaran nih.. J..sambung semula..hujan pulak tu..tadi tidur lewat..tilam empuk..bantal gebu..selimut apa ek..selimut wangilah sebab baru cuci dengan softlan..uhh..nikmat-nikmat..muda lagi..esok esok la..bukan wajib pun..jom kita sambung..zzZzZzz..hanyut dalam nikmat kedinginan beraroma lavender ambi pure..cewah..intro macam novel gitu..cakk J senyumlah sikit..

Jangan kata awak,,kamu,,kalian malah saya pun sayang..sayang sangat nak tinggalkan tempat tidur..betul tak?jujurlah dengan diri sendiri..kalau betul angkat tangan..goyangkan ekor kucing 3 kali..syukran..kalau tak ada kucing pinjam kucing jiran sebelah..hehe..rasa cinta kasih dan sayang kita ni kadang-kadang tidak kena pada tempatnya..tidak sesuai pada ketika saat dan masanya..dan yang paling sedih sayang dan cinta kita lebih pada insani dan duniawi bukan pada ILAHI dah ukhrawi..statment ni untuk diri sendiri juga..amek kau..ko makan cili..tak kan cik peah pulak rasa pedasnya kan..rasakan..dah tentu la cik peah tu dilarang makan pedas..

Jadi apa tunggu lagi kalau dah terasa tu..berubahlah..ke nak tunggu beruban..sempat ke..malaikat maut dah semakin dekat tu..cuma kita tak nampak..tu yang berani berlengah,leka,lalai..tak nak ambil peluang yang ada..kalau kita pakai baju,,mesti nak yang cantik,,berbunga bunga,,bercorak corak kan..rumah kita mesti nak gantung langsir,,ada carpet bulu bulu..sekali pijak,tenggelam kaki sampai buku lali..pinggan mangkuk pun berbungga riang..nak makan pun hati riang walau lauk simple je..

Cuba kita aplikasikan make over pada ibadat seharian..mencantikan tahap gaban la gitu..bersungguh sungguh sepenuh jiwa raga..boleh??kalau puasa bulan Ramadhan kita berjaya laksanakan,,apa kata tambah dengan puasa sunat pula..kalau solat 5 waktu dah cukup..tambah dengan solat sunat..terutama bangkit sepertiga malam biar hanya kita dan DIA..boleh??permulaan memang payah,,lama lama jatuh cinta..sebelum tidur niat..insyaAllah pasti terjaga..bila banyak  kita beribadat maka Allah tambah banyak tenaga untuk kita..Allah gandakan masa untuk kita..percayalah..cuba..kalau niat untuk buat kebaikan Allah dah bagi pahala,apatah lagi kalau kita laksanakan..hahhh jangan nak ambil kesempatan niat je..buat tak..nak jawab apa di akhirat nanti.. L..cuba..kemanisannya sukar diungkap dengan kata kata..

Kita sama sama berjuang,,booking syurga Allah..wassalam J
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Inilah juga nasihat yg kakak bagi pada anak-anak dara kakak yg kalau tidur larung dari malam sampai ke pagi. Solat alhamdulillah memang tak tinggal tapi bangun sepertiga malam bila nak exam aje. Aci ke tu? Tak tahulah balik nanti nak tanya ada perubahan tak... harap-harap adalah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih akak sentiasa memberi respon pada enrty2 saya..terima kasih..insyaAllah akak..klu akak selalu pesan..mesti anak2 akak ingat..dulu saya pun lalai..jaga yang 5 waktu je..semakin meningkat usia..makin kita dekat dengan ajal..Allah bantu..cuma kita kena istiqhomah..doa ibu sangat mustajab..gunakan senjata itu.. *,*

      Padam
  2. insyalalah..sentiasalah kita meningkatkan amalan dna berusaha menuju kearah yang lebih baik dr sebelumnya..:D

    BalasPadam
    Balasan
    1. amin..terima kasih singgah,,tinggal pesan..semakin baik dari dulu..semakin hebat iman dar sebelum ni..moga Allah bantu kita.. *,*

      Padam
  3. amin..berubah ke arah kebaikan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. mudah-mudahan kan..kita menjadi umat yang diredhai dunia dan akhirat..syukran singgah dan komen.. :)

      Padam
  4. inysaallah..sedang perbaiki diri & berusaha menjadi hambanya yg lebih baik

    BalasPadam
    Balasan
    1. begitu juga saya..sentiasa mencari ruang dan peluang untuk perbaiki diri..dalaman terutamanya..amin..moga kita berjaya..terima kasih sudi baca dan tinggalkan komen :)

      Padam
  5. selagi sempat.... selagi ada ruang...dan masa.... ambik peluang perbaiki diri...... moga kita ditunjukkan jalan2 yang baik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu..esok lusa blm tentu kita masih bernafas di muka bumi Allah ini..beribadatlah seolah olah kita akan mati pada esok hari..terima kasih kerana sudi meninggalkan komen.. :)

      Padam
Terbaru Lebih lama