Aaaw Letihnya La Sangat

AAAW LETIHNYA LA SANGATبسم الله الرحمن الرحيم.السلام عليكم. Aduh..penatnya!!!kalau dapat bantal ni..alangkah nikmatnya,,cukuplah tidur walau sesaat..hah boleh pecaya ke tu walau sesaat..ke berminit atau berjam mungkin..kan..lagi lagi la kalau kepenatan,makin luaslah peta kutub selatan tu..kalau yang bersekolah pula dok fikir fikir..dok berangan angan..kan bagus kalau tak payah siapkan kerja sekolah..cewah..tapi nak dapat nombor satu bila exam..nak score street A..katanya gitu..itu pun masih terlebih lagi vitamin M nya..kih..kih..kih..bila vitamin M..A..L..A..S mula menyerang dan merebak..ap pun tak boleh..walau pun makan kismis berkotak kotak..makan kurma berdozen dozen..ish,,ish,,seronoknya tak payah masak ni..amboi..tak apa,pergi kedai,warung atau restaurant..menu please..dan bill please :) boleh?

boleh sekali sekala apa salahnya betul tak?yang setuju kembangkan sikit hidung..wah comel..kita nikan manusia biasa..bukan kategori luar biasa pun..dalam hidup kita ni warna warni..kalah kala stabilo atau pensil kala luna tu..sedih,,gembira,,sihat,,sakit,,dan tak terkecuali juga rasa letih..lesu..lemah,,bukan sahaja daripada segi fizikal..malahan melibatkan fizikal,emosi dan mental juga..

namun jangan keletihan kita itu turut menghasut iman dan taqwa kita juga menuju ke arah keletihan dan kelesuan..dalam kita membentuk dan memantapkan keimanan kita tiada istilah letih atau lesu sebenarnya.tetapi  semakin kia berusaha untuk memantapkan dalaman kita semakin itu jugalah kita akan sentiasa diduga dan diuji..kadang kala tewas juga..hukhukhuk..

bukan mudah untuk mendapat dan mencari nikmat hidayah dan taufik Allah itu..ia tidak akan datang bergolek atau terbang melayang layang..perlu usaha dengan gigih juga..maka jom kita membuat anjakan dalam memantapkan diri..luaran juga dalaman khususnya..

wassalam

Sekian
Tinta Perdu Cinta ❤
Aaaw Letihnya La Sangat
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Kalau cerita malas kakak rasa kakak pun malas. Malas betul nak masak tapi dek kerana tanggungjawab balik kerja letih pun masak juga. Samalah dgn tanggungjawab kita pada Allah. Banyak sudah nikmat yg diberi. Oksigen yg disedut ajelah tak payah kira yg lain... jadi bersama kita cari yg terbaik dunia dan akhirat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ermm lebih kurang juga la kak..kalau ikut malas..takut juga di akhirat nanti kena soal..kita isteri rasa malas kena tolak ke tepikan kak..demi kesejahteraan bersama..moga Allah sentiasa suburkan semangat kita terutama tidak bermalas malasan dalam beribadat..betul kata akak..nikmat kurniaanNYA terlalu banyak yang kita nikmati..

      Padam
  2. alhamdulillah...seronok sangat baca entri wak ni...insyallah dalam walaupun dalam keletihan jgn skali lupakanNya dan perintahNya...insyallah kalau kita buat bersungguh-sungguh seletih mana pun kta tidak akan leka dan lupa...semaikanlah kecintaan kepadaNya kerana kecintaan kepadaNya adalah satu perkara yang kekal. Amin~

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah..terima kasih mr krole..kadangkala kita ni tewas dengan keletihan..ditambah dengan rasa malas yang menjadi bayang2nya..kalau tak kuat semangat memang akan rebah..moga Allah sentiasa terima taubat kita hambanya..amen..

      Padam
  3. entri ni terasa dituju khas untuk zizie la pulak.. hehehe... :D zizie pun rasa letih sampai nak terkulai sangat ni... Ice Princess

    BalasPadam
    Balasan
    1. ish yeke zie..masyaAllah..maafkan akak ye kalau zie terasa..tapi sebenarnya dituju untuk diri sendiri la dik..yelah kita ni manusia biasa..tidak sentiasa tabah dan molek..kadang2 rebah dan tergolek..moga Allah kuatkan semangat kita..amen..

      Padam
Terbaru Lebih lama