YanG mANA leBIh..

Advertisement

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Tahun baru Islam dah pun kita lalui..tahun baru 2013 juga telah pun merangkak menuju ke hadapan..betul tak?ke hadapan la ye..kalau mundur tak la kita bertukar tahun..umur pulak semakin muda..maka tak adalah azam baru..matlamat baru..semangat baru..pendek kata semuanya nak baru..awas jangan semua nak berganti baru hingga capai target syaitan dan iblis membawa kita kegarisan pembaziran dalam melakukan sesuatu tindakan..ingat tu..ini amaran..jangan sesekali tertewas dengan hasutan syaitan dan iblis..tendang dan sepak hasutan mereka ini jauh jauh..sejauh yang mungkin..

kita mesti kuat daripada mereka ni..lawan,,lawan,,lawan,,jangan terpedaya..jangan jadi follower tegar atau friendster tetap..tak payah nak add bagai..ramai lagi shabat sahabat kita yang baik baik boleh di jadikan kawan,boleh dijadikan sahabat baik..setuju?hehehehe J..terima kasih..senyum sikit..ok dah pun sedekah..pahala pun dan masuk dalam akaun belah kanan..nak masuk syurga tak?ok kalau nak masuk syurga kena berusaha bersungguh sungguh ye..bukan belajar sahaja perlukan kesungguhan,,nak syurga Allah pun kena usaha bersungguh sungguh kerana bila kita mula berniat untuk melakukan sesuatu yang baik,betul dan menuju keredhaan Allah,,maka beserta itu juga dugaan dan ujian akan datang daripada pelbagai cara,,sudut dan keadaan..

bagaimana untuk kita menangkisnya..hanya kita yang tahu,,jiran kita,sahabat baik kita atau kucing kesayangan kita pun tidak tahu..jadi sentiasalah mohon kekuaan daripadaNYA selalu..terlalu mudah lidah yang tidak bertulang untuk mengucapkan kata kata manis untuk merubah juga berubah..namun kadangkala kita mudah tergelincir bila hati tidak selari dengan apa yang diungkapkan..

semakin ramah atau masih sombong,,masih panas baran atau sudah menjadi penyabar..bukan semakin labuh kain yang di pakai tapi semakin singkat..bukan semakin besar baju yang di pakai tapi semakin kecil,bukan semakin labuh berhijab tapi semakin kecil tudungnya..mungkin tanda tanda akhir zaman..bila ramai orang dewasa lebih suka memakai baju atau kain budak kecil atau remaja belasan tahun..adik adik tengok pon geleng kepala sampai gugur rambut..ketawa guling guling atas lantai kat shopping complex..kenapa kakak tu atau makcik tu,abang dan pakcik tu suka pakai baju saiz budak kecik macam saya..nampak comel sangat ke..fesyen ke..atau baju lain masih basah bersidai di ampaian belakang rumah ke..

justeru itu di mana yang lebih pada diri kita  sebenarnya..lebih berubah kepada kebaikkan atau sebaliknya..atau langsung tiada niat untuk berubah ke arah kebaikkan walau sedikit..sudah tertutup rapatkah pintu hati untuk merasi nikmat Jannah Allah..selami diri dan hati kita sedalam dalamnya cari di mana kelemahan dan kekuatan diri itu..di mana landasan harus kita berdiri dan arah mana harus kita tuju agar tidak samar dalam mencari identiti diri dan membina sahsiah mulia sebagai mukmin juga mukminah sejati..kita bertanggungjawab membawa maruah agama,diri,keluarga dan bangsa..tiada istilah dosa masing masing,,kubur asing asing kerana jenazah kita kelak akan diurus oleh orang lain..

wassalam
12 Komen untuk "YanG mANA leBIh.."

jauhi drpd sifat2 syaitan...marilah besama menuju kepada yang lebih baik...amin~

alhamdulillah..insyaAllah amin..

insyaAllah berubah ke arah yang betul :) thanks ingatkan

kita sama sama berusaha dapaka redha Allah ye..amin.. :)

kadang2 takut diri semakin jauh tersasar, semakin kurang dekat denganNya

kita ni selalu lalaikan..nauzubillah..moga Allah sentiasa bimbing kita ke jalanNYA..amin..

same same muhasabah diri. moge moge hari yang dilalui lebih mendekatkan kita padaNya :)

betul dan tepat sekali..moga kita istiqomah dalam mencari redhaNYA..amin

perkongsian entri yang berguna utk kita semua :)

terima kasih..alhamdulillah..yang baik dari Allah..yang buruk adalah kelemahan saya :)

terima kasih adik..kita berusaha perbaiki diri,,moga sentiasa mendapat bimbingan Allah :)

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH..

Back To Top