coLOurfUL and wONderFul...



Assalammulaikum dan smile selalu ye (";")..sekecil-kecil sedekah adalah dengan memberi senyuman..xperlu kata apa-apa..cewah :)

Seronok melihat ramai orang yg mula sedar..dan lebih ramai orang mula berubah kearah kebaikan..mereka ini insan yang wonderful..alhamdulillah Allah berhak memilih siapa yg DIA kehendaki..

walaupun ada kala kita tidak jangka perkara itu akan berlaku..bukankah kehidupan ini colourful?..dan bila seseorang itu telah berubah maka kisah silamnya menjadi sejarah dan tinggal sejarah..jangan sesekali di ungkit-ungkit..ingat tu..

jangan takut untuk berubah kepada jalan kebaikan dan kebenaran..kerana itu juga satu ibadah dan jihad..orang yang berubah kepada kebaikan dan lebih mentaati Allah itu umpama bayi yang baru lahir..bersih dan suci..berubah kerana Allah dan Allah juga yang buka pintu hati kita untuk berubah..subhanallah.. :)

Peluang yang diberi itu mungkin hanya sekali..dalami ilmu sebaiknya supaya kita mengenal Allah,,Islam,iman dan ikhsan sebaiknya..sandarkan segalanya kerana Allah..bukan kerana sesiapa..dan jangan jadikan penghijrahan ini satu budaya dan alasan untuk sesuatu..keredhaan Allah itu perlu kita cari bukan datang sendiri..rahmat Allah itu perlu kita selusuri bukan berdiam diri..jadikan Al-Quran panduan terbaik,,sunnah Nabi Muhanmmad itu ikutan..

BerDOA supaya Allah buka pintu hati kita untuk berubah kepada kebaikan,,berdoa supaya Allah gerakkan hati kita untuk mentaati hukum hakamNYA bukan menanti dan terus menanti pintu hati kita terbuka sendiri untuk berubah,,jangan mencipta alasan kalau tidak mahu menerima balasan..jangan berdalih jika tidak mahu beramal soleh..

matlamat tidak menghalalkan cara..kita akan lebih berdosa jika kita meninggalkan sesuatu yg sememangnya kita tahu,, kita akan berdosa jika meninggalkannya ..berbanding dengan meninggalkannya disebabkan kita tidak tahu dan jahil tetangnya..

Hidup ini indah bagi orang yang hebat..hebatnya manusia bila dia bijak mengurus hati dan akalnya..tidak tunduk dan mati kerana  nafsu.. wassalam :)
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

Catat Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama