Bukan bULan..bukan BiNTanG..


Assalammualaikum reader..syukran masih sudi singgah dan membaca entry kali ini..alhamdulillah..bak kata pepatah,masa bercinta semuanya indah dan manis belaka..kadang kala terlalu asyik bercinta hinggakan terlupa apa yang di syariaatkan.. over sangat le tuh..hinggakan ada yang tergamak buang bayi..masyaallah..dosa,,dosa..ooooooo

..agamanya,keturunannya,hartanya dan paras rupanya..

Antara empat faktor ini,agama yang utama,,dalam satu ikatan dan hubungan perkahwinan itu,,bukan bulan,,mahupun bintang yang kita impikan dan janjikan,,tapi rumahtangga dan hubungan yang sakinnah yang diharapkan..

Bagi wanita,pastinya mencari lelaki yang mampu menjadi suami dan imam untuk menerajui rumahtangga yang di berkati Illahi..yang sekali-sekala boeh jadi mr mama..(*__^),,memang terbaiklah...sementara lelaki pula mahukan wanita yang bukan sahaja boleh menjadi isteri tapi juga serikandi rumahtangga..power and superb women la gitu..(@__*)

Penyatuan arjuna yang soleh dan bidadari dunia yang solehah pastinya akan mampu membina bahtera yang teguh(tidak pecah di pukul badai,tak reput dimamah usia)..melahirkan zuriat yang berakhlak mulia..cantik budi pekerti,sopan tutur kata dan mampu menjadi muslim sejati..

Generasi kini adalah lambang masa hadapan negara..semuanya bermula dari rumah..asuhan dan didikan ibu bapa..imbangi didikan ukhrawi dan duniawi agar kita sama-sama diramati di dunia dan bahagia di akhirat..wassalam :)
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

Catat Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama